Jana Slegers

Jana Slegers
AF - Aankoopfacturatie
Vertel eens wat over jezelf? Ben je getrouwd? Heb je kinderen?
Wat is je functie en wat houdt deze in?
Samen met mijn collega Claudia ben ik verantwoordelijk voor AF (aankoopfacturatie). Het is onze taak om erop te waken dat leveranciers ons correct factureren. Als er bijvoorbeeld artikels niet geleverd zijn of breuk geleverd zijn maar wel gefactureerd, moeten wij erop letten dat deze artikels gecrediteerd worden.
Anderzijds, als er meer artikels geleverd worden die we ook kunnen gebruiken, wordt er een extra factuur voor deze artikels gevraagd en letten we erop dat de leverancier ook deze bij factureert. Als het via onze kant qua aantallen correct gefactureerd is, gaan deze facturen ook nog naar de aankoopdienst, zij kijken de facturen op hun beurt nog na of de juiste prijzen gehanteerd zijn.
Hoe lang werk je bij Horeca Van Zon?
Wat vind je fijn aan je job?
Het sociale contact met de leveranciers. Je bouwt heel snel een vertrouwde relatie op met de leveranciers. Ook vind ik het leuk dat onze dienst gemengd is met zo goed als alle andere diensten. Artikels worden ontvangen in het magazijn, de ontvangstdienst boekt de artikels in, dan komen de leverbonnen naar ons en kijken wij de facturen na. Stel dat er door de ontvangstdienst minder ingeboekt is dan wat gefactureerd staat zonder enige reden dan vragen wij aan het magazijn om de stock na te kijken en kunnen we op die manier weer verder.
Ook met de besteldienst hebben we vaak contact, wij krijgen op AF klantorders door van de leveranciers. Deze moeten we goedkeuren en doorgeven aan de besteldienst. Waarom moeten wij deze goedkeuren?Als leveranciers betalende + gratis goederen noteren voor de klanten, moeten wij er natuurlijk weer voor zorgen dat de gratis artikels gecrediteerd worden omdat wij uit onze stock leveren.
En last but not least, mijn collega’s van Team Admi. Een dag niet gelachen op het werk, is een dag niet gewerkt bij ons! Dat zegt genoeg toch 😊