Kelly Braekers

01/04/2022
We are zonnetjes

Kelly Braekers
Verantwoordelijke besteldienst

Vertel eens wat over jezelf? Ben je getrouwd? Heb je kinderen?

Ik ben Kelly uit Peer, 41 jaar, getrouwd met Ben en samen zijn we de fiere ouders van onze 2 lieve jongens Vinz en Xieme. Deze 11-jarige tweeling weet onze vrije tijd wel in te palmen. Ik hou van shoppen, reizen, lachen, een gezellig avondje met vrienden of een leuk gezinsuitstapje. Voor een feestje ben ik ook graag van de partij.

Wat is je functie en wat houdt deze in?

Ik werk op de besteldienst. Met momenten soms wel een ‘hectische’ dienst, maar dat maakt het net zo uitdagend en boeiend. Ons takenpakket is zeer uitgebreid. Het belangrijkste onderdeel is het telefonisch onderhoud met onze klanten: aannemen bestellingen, vragen en klachten oplossen betreffende levering, producten, shop... Steeds proberen we hun zo goed, snel en vriendelijk mogelijk verder te helpen. Want als er te lang “lijnen” knipperen, beginnen we ons al onprettig te voelen. Verder ondersteunen we de vertegenwoordigers met het aanmaken van klantenfiches, offertes, bestelbonnen, statistieken mailen, dagrapporten verwerken... En ook met onze chauffeurs hebben we veel contact. Zij bellen ons dagelijks betreffende retours, leveringen, aanpassingen adressen en nog veel meer. Zo nemen we dus ook de administratieve kant van de retourverwerking, mailverwerking, raamcontracten en agendabeheer op ons.

Hoe lang werk je bij Horeca Van Zon?

Ik ben een Zonnetje sinds juli 2000. Het lijkt nog alsof het gisteren was. Ik kan wel zeggen dat ik toch al vele veranderingen en gebeurtenissen binnen Van Zon heb meegemaakt. Vaak met een lach, maar ook wel al eens met een traan. Eerst was dit onder het wakend oog van Pierre en Lizet, nu van Marion en Koen. Ik ben trouwens als vervanging voor Marion begonnen op de besteldienst, toen zij stilaan in bevallingsverlof ging van Nand.

Wat vind je fijn aan je job?

Geen enkele dag is hetzelfde. Het is geen rustige administratieve job, de tijd vliegt voorbij. Ongeacht de drukte, moeten de meeste van onze taken ’s avonds afgevinkt zijn voor de leveringen van de dag erna goed te laten verlopen. Deze hectiek zorgt regelmatig voor een gezonde druk. Daarboven geeft het een enorme voldoening als we onze klanten tevreden kunnen maken. Dat is uiteraard het allerbelangrijkste waar we met heel ons team naar streven.

Wat wil je nog kwijt aan de lezers?

Een extra tip die ik jullie graag wil meegeven: indien mogelijk, hou klantnummer en artikelnummer(s) klaar. Op deze manier kunnen we jullie nóg sneller verder helpen. Want we weten maar al te goed dat jullie er druk inzitten. Samen sterk! 🧡